#duktiga

Imorse kickstartade jag och Martin dagen med att gå och ut springa. Vi tänkte endast ta oss en liten tur, men slutade på hela 7km. Sjukt kul och uppfriskande!

Senare under dagen fick jag för mig att baka scones - något jag aldrig tidigare gjort då jag inte är ett sånt stort fan av det. Men jag måste faktiskt säga att det blev riktigt gott! Kanske är det för att min nya förälskelse, kvarg, är en ingrediens. Asså mumma♥

Yves Saint Laurent♡

Ååååhh, ända sen jag och Martin var till Barcelona har jag varit helt förälskad i världensgodasteparfym: Yves Saint Laurent - L'Elixir. Dock har den kostat så himla mycket överallt så jag har inte vågat unna mig den..

Men idag blev jag plötsligt en stolt ägare av den, då min fina vän beställt den i smyg till mig! Åhhh vad glad jag är!! (Och vad sjuuukt gott jag luktar!!)

Jag älskar dig Martin♡♡

Storasysters favorit♥

Både igår och idag passade jag och Martin min lilla sötnos till syster, Fanny♥

Vid ett tillfälle satt Fanny och klippte i ett papper med en sax;
Martin: Vad bra det blir när du klipper!
Fanny: Det blir inte bra, det blir perfekt.

..snacka om att hon har fått självförtroende gullungen!

Tuffingar♥

Frozen yoghurt

Äntligen har jag provat frozen yoghurt, och herregud vad gott det var. Pricken över i:et blev toppingen: jordgubbar, hallon, kiwi och mörk choklad. Mummaa!

Hade det varit liite billigare hade jag lätt levt på det i några veckor framöver..

Uppsala

Nu har vi precis kommit hem efter fyra underbara dagar i Uppsala, där vi äntligen fick se hur fint bästaste Linda&Robin bor i Tärnsjö.

Lyckliga jag fick dessutom se Domkyrkan och dess två torn, som för min del är jättekänd ifrån Pelle Svanslös.

Utöver det hann vi bland annat även med att shoppa, kolla in vart Lindiluren går i skolan, sola, bada, leka på stranden, spela poker, äta gottigottgott och njuta av varandras sällskap

Bilder av mästerfotografen: Linda Kjernsmo

Varken jag eller Martin har varit i Uppsala förut, och jag blev väldigt positivt överraskad av den staden måste jag säga. Det var så sjukt fina och mysiga hus inne i centrum; små, färggranna och gamla. Det var verkligen jättetrivsamt (om det ordet makes någon sense..).

Hursomhelst:
Tusen tack mina fina vänner för dom här dagarna, ni är för bra

blåbärsplockning

Idag gjorde jag och Martin något vi aldrig gjort tillsammans: åkte och plockade blåbär.

Vi vet iallafall en person som blev väldigt glad av att vi gjorde det, nämligen en man i Stockholm som varit på semester i Karlstad och tappat sin mobil - som Martin lyckades hitta i blåbärsrisen! Så nu ska mannen få återförenas med sin mobil igen om några dagar. Guud så duktiga vi (Martin) är!

Barcelona 2014

Resan till Barcelona tillsammans med mitt hjärta var grymt härlig, med strålande sol varje dag.

Vi hann självklart med en hel del shopping, för OJ vad billigt det var. Jag fick till och med två nya favoritaffärer: Springfield och NewYorker, gemigALLT! Vi åkte även olika rundturer för att se oss omkring, både med buss och båt. Med en turistbuss såg vi de flesta sevärdigheterna, såsom La Sagrada Familia, Park Güell, Camp Nou och mycket mer. Vi var dessutom på ett akvarium(?), där vi såg hajar, pingviner(♥) och mååånga konstiga fiskar. Stranden hann vi såklart också med emellan varven.

Det enda att klaga på med Barcelona är nog maten, då vi inte riktigt fann något ställe vi var nöjda med. Ett till litet minus var att vi flög dit, vilket bannemig INTE var kul. Note to self: försök undvika flyg i framtiden, TACK!

Här har ni en vägg av bilder för att få se lite hur resan såg ut:

Såna fina dagar ♥♥♥

mysarkväll♡

Häromdagen samlade vi ihop oss ett fint gammalt gäng och lagade tacos tillsammans. Innan vi mumsade i oss maten hann vi även med kubbspel, pilskjutning och frisbeegolf. Till efterrätt lagades det rabarberpaj, med hemmagjord glass a la Lindiluren & Robin och jordgubbssås - SÅ gott. Därefter väntades några omgångar poker, nämligen Texas Hold'em. Det var första gången jag spelade det, och det var verkligen superkul!

Vi hade en sån himla fin kväll, jag och mina vänner. Ni är så grymt bra ♥♥

Foto: bästaste Linda Kjernsmo (<---*klickklick*)

Hola amigos

I förrgår kom jag och mitt hjärta hem ifrån några härliga dagar i Spanien. Efter att ha börjat resan med taxi kl fem på morgonen, fortsatte den med flyg, sen buss och slutligen tåg, innan vi anlände till Karlstad. Väl hemma blev vi endast i en halvtimme, innan vi kastade oss på ett nytt tåg och åkte ytterligare tio mil, till Torsby. Så den dagen var vi på resande fot i nästan 18h - snacka om lång dag.

Bilder från resan ska jag dela med mig av inom en snar framtid, när vi återhämtat oss lite..

fin tid

I förrgår natt gjorde jag mitt sista skift på BillerudKorsnäs, så nu tar jag härmed sommarlov på riktigt. Det inleddes med strålande sol och en liten sväng till Putte i parken. Snart är det även Barcelona som gäller för mig och min snos, vilket ska bli galet skönt.